Gode råd før dit barn starter

Vi anbefaler altid at I kommer på besøg og fornemmer institutionen inden opstart. Det giver Jer en fornemmelse af, hvilke omgivelser jeres barn skal være en del af.

Vi ved at det er en stor omvæltning at skulle aflevere sit barn i en ny institution og forstår den nervøsitet, der evt. kan opstå omkring det. Jo mere rolige I er omkring afleveringen, des nemmere bliver det for jeres barn.

Øv jer i at sige farvel - det giver barnet en fornemmelse af, hvad det vil sige at mor eller far går.

Vær forberedt på at jeres barn reagerer på skiftet fra at være hjemme til at gå i institution. Jeres barn bliver fx hurtigere træt, sover dårligt eller ændrer madvaner. Det er helt normalt at jeres barn reagerer på alle de nye indtryk.

Noah på rullebræt

Tøjliste til vuggestuebarnet

Shape Created with Sketch.

Tøjliste til børnehavebarnet

Shape Created with Sketch.