Når du afleverer og henter dit barn

Ro omkring børnene:
I børnehuset Marienlyst har personalegruppen i samarbejde med forældrerådet truffet beslutning om, at forældre som udgangspunkt ikke kommer ind på stuen ved aflevering og afhentning.

Forældrene må i vuggestuen gå ind på stuerne hvis børnegruppen ikke befinder sig derinde og hente tøj, ting mm. Vuggestuen inviterer med mellemrum forældrene ind på stuen eksempelvis til fremvisning af projekter eller blot for at få indblik i stuens gang.

Vi har truffet denne beslutning da vi kan se hvor meget ro det giver børnene at der ikke kommer forældre ind og ud af stuen og børnene fordyber sig bedre i leg og aktiviteter.

I børnehaven må man som forældre gerne gå ind, men vi opfordre til, at hvis barnet selv kan gå ind så bliver forældre i dørene ind til stuen. Dette igen fordi det kan skabe stor forstyrrelse for de børn som sidder og leger mm. på stuen hvis der kommer mange forældre ind på stuen.

På AULA har vi en nærmere beskrivelse af den gode aflevering og afhentning som beskriver denne proces mere.

Kommunikation mellem hjem og institution:
Vi vil rigtig gerne have overdraget relevant information omkring barnet eksempelvis hvis barnet har haft en svær morgen eller sovet dårlig. Noget information kan gives fysisk, men vi vil også rigtig gerne have informationen på aula under beskeder til stuen, da personalet således kan læse beskeden når der er tid til det. Vi vægter altid samværet med børnene højest.

Børnenes ting:
En stor del af at et barn trives i dagtilbuddet er at barnet har det tøj som de har behov for. Det er derfor vigtigt, at I som forældre sørger for at tage barnets madpakke, drikkedunk og tøj med hjem samt medbringe det igen dagen efter. Hver fredag skal hele barnets garderoben tømmes så vi kan få rengjort garderoberne.

Den gode aflevering og afhentning.pdf

Shape Created with Sketch.