Velkommen

Velkommen til Marienlyst!

Vi har i børnehuset Marienlyst igennem årene arbejdet på at sikre at nye forældre får den nødvendige viden man som forældre har brug for. Det er en stor ting at skulle aflevere sit barn i daginstitution for første gang og vi vil gøre alt for, at denne proces går så gnidningsfrit og trygt som muligt.

Når dit barn tilbydes plads i Børnehuset Marienlyst, skal I acceptere pladsen på pladsanvisningen. Ca. en uge derefter får vi besked om at jeres barn er indmeldt og vi vil derefter fordele de indmeldte børn på stuerne. Personalet vil herefter kontakte jer med henblik på en opstarts samtale, hvor den pædagog som bliver primær for barnet har en dialog med jer som forældre omkring jeres barns opstart på livet, udvikling og særlige opmærksomheder. Vi spørger ind til barnets madvaner, sovemønster og andre behov barnet måtte have.

Når jeres barn har fået plads i Marienlyst vil vi altid holde et opstartsmøde. Her kan I fortælle om jeres barns vaner, rytmer og behov - og vi kan tale om, hvilke forventninger vi har til hinanden. Vi vil rigtig gerne fortælle Jer om vores dagligdag og pædagogiske tilgang og få aftalt, hvordan jeres barn får den bedste start i vuggestuen/børnehaven.

I skal altid beregne nogen dage til opstart. Vi kigger altid på barnet og hvordan det håndterer at være i nye omgivelser og med nye voksne omkring sig. Med udgangspunkt heri, imødekommer vi bedst jeres barn og sikrer at I og jeres barn får en god og tryg start.

haletudse